«

»

maig 22

Ruiz aposta per un Pla de desenvolupament econòmic i social per a definir un model amb tots els agents de la ciutat

El candidat socialista afirma que la ciutat necessita un govern fort, amb idees clares i amb un model clar de ciutat

RdP_PropostesEco

El PSC ha presentat les principals propostes en matèria econòmica, que tenen com a eixos treballar per la Vilanova i la Geltrú del futur, no pensant només en el present sinó dibuixant les línies bàsiques i els passos a fer construir la ciutat del demà. I ho ha fet davant del pas sota via del carrer Llibertat, un projecte que els socialistes tant han defensat durant aquesta legislatura perquè fos possible la seva construcció.

El candidat Juan Luis Ruiz ha lamentat que aquests 4 anys de govern de CiU s’hagin perdut, a causa d’un govern sense rumb, sense un model de ciutat i que ha basat la seva política en la improvisació. “La improvisació en projectes estratègics i tant importants com la Plaça del Port, que va haver de fer un pas enrere per falta de consens amb la ciutat o la improvisació en la mobilitat, entre d’altres”.

Per això, Juan Luis Ruiz ha afirmat que “el que necessita Vilanova i la Geltrú és un govern fort amb idees clares i amb un model clar de promoció de la ciutat”, i ha afegit que “no compartim en absolut la proposta de la candidata de CiU quan afirma que no podem continuar somiant amb que el teixit industrial continuï sent important a la ciutat i que s’ha d’apostar per una ciutat basada en el turisme”. En aquest sentit, el candidat socialista ha defensat la reindustrialització com un actiu que cal impulsar i mantenir a través d’un gran Pla de desenvolupament econòmic per planificar la Vilanova i la Geltrú fins al 2030, però sense oblidar els altres actius que té la ciutat.

Per la seva banda, Teresa Llorens ha afegit que aquest Pla de desenvolupament econòmic i social ha de servir per marcar les pautes i detectar les necessitats de la ciutat per aconseguir que Vilanova i la Geltrú torni a recuperar la seva capitalitat a través d’aliances també amb el territori.

Així mateix, Llorens ha explicat algunes de les propostes en aquest àmbit:

  1. Aprovació d’un nou Pacte Local per l’Ocupació, per aturar l’increment d’atur que ha patit la ciutat, i cercant l’acord amb la Generalitat per declarar la comarca com a zona prioritària, tal i com ha fet en altres indrets de Catalunya.
  2. Elaboració del Pla de desenvolupament econòmic i social VNG 2030, entre l’Ajuntament i societat civil i sectors econòmics i socials.
  3. Persistir a oferir a empreses i autònoms una reducció de la càrrega administrativa i ampliar el ventall de tràmits electrònics.
  4. Apostar per les tecnologies de la dependència com una possibilitat de reindustrialització de la ciutat i que lliga plenament el coneixement i l’aplicació industrial i la comercialització. L’Ajuntament ha de continuar propiciant l’aliança entre Universitat, sector de la salut o centre tecnològic, entre altres.
  5. Donar un nou impuls a la façana marítima i al port, a partir del procés urbanístic endegat, però també amb accions que permetin generar més riquesa i ocupació per a la ciutat, impulsant les empreses d’oci nàutic de la ciutat, intensificant relacions entre teixit empresarial i entitats de l’àmbit nàutic i marítim del territori.
  6. Treballar amb el sector hoteler i de restauració per cercar i acompanyar en accions de promoció i paquets turístics amb els elements d’interès de la ciutat: patrimoni, gastronomia, litoral, festes, turisme verd…, així com millorar les relacions amb el Penedès per aprofitar els atractius del turisme vinculat al món vitivinícola. Ampliar i dinamitzar el treball de la Taula de Turisme i Comerç.
  7. Apostar decididament per recuperar l’excel·lència de les platges, un dels símbols de la nostra promoció turística.
  8. Afavorir el model comercial urbà i de proximitat, basat en un model de qualitat, que enllaci el centre comercial amb la façana marítima i creï consolidi les zones de comerç de barri, promovent campanyes de suport, i amb mesures com la regulació d’usos del comerç de proximitat.
  9. Aposta pels Mercats municipals, amb campanyes de suport i difusió de la compra de proximitat i qualitat.
  10. Treballar amb la Confraria de Pescadors per fer noves accions de promoció, especialment vinculades a la promoció de la marca de peix i marisc de Vilanova i la Geltrú.
  11. Constituir un Parc Agrícola, amb mesures de protecció urbanística, fiscals, de gestió i promoció.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *